Sportowa siła przebicia, a kreowanie wizerunku firm

0
3793

Sport to dobry sposób kreowania wizerunku firmy

Marzeniem każdego przedsiębiorcy czy właściciela firmy jest to, aby logo jego działalności było rozpoznawalne we własnej ojczyźnie. Jeszcze większym osiągnięciem jest znajomość danego przedsiębiorstwa na arenie międzynarodowej. Firma taka z pewnością nie narzeka na dochody ani brak klientów. Aby jednak powyższa sytuacja miała miejsce potrzebna jest solidna, widoczna i długotrwała reklama. Czym jest owa reklama w dobie przesytu reklam na rynku? Specjaliści od marketingu, każdego dnia zachodzą w głowy, jak wyróżnić firmę dla której pracują spośród tysiąca innych z tej samej branży. Jedni stawiają na kreatywne, innowacyjne pomysły młodych ludzi, inni stawiają na doświadczenie i sprawdzone metody tych starszych, jeszcze inni stawiają na posłużenie się wizerunkiem osoby rozpoznawalnej lub sławą gwiazdy cenionej przez dużą część społeczeństwa. Czy warto zatem zainwestować w reklamę z udziałem sportowca? Czy osoba związana ze światem sportu może przyczynić się do wzrostu zainteresowania i rozpoznawalności firmy, czy sportowiec reklamujący firmę ma wpływ na dochody przedsiębiorstwa które promuje?

Piłka nożna i piłkarze to najlepszy baner reklamowy

Ostatnimi czasy media nie szczędzą nam widoku najsławniejszych i najlepszych zawodników. I nie chodzi wcale o widowiska sportowe czy wszelakiej maści mecze. Niekwestionowaną dyscypliną sportu, która jest znana na całym świecie, ma miliardy fanów i ściąga przed telewizory i na stadiony jest piłka nożna. W związku z powyższym, nie dziwi nikogo, że coraz większa liczba piłkarzy bierze udział w kampaniach reklamowych, spotach firm z różnych branż, które ogrzewają się przy blasku chwały i talentu piłkarzy. Wystarczy przyjrzeć się bliżej polskiej reprezentacji, która po wielu latach porażek reaktywowała się i plasuje obecnie w rankingu FIFA na wyższej pozycji, w bliskim sąsiedztwie najlepszych piłkarskich drużyn świata. Sukces polskiej drużyny zapewne dostrzegł niejeden przedsiębiorca, a pierwsze działania firm, które zdecydowały się na reklamę z udziałem sportowca, przykuwają uwagę sporej części odbiorców.

Polscy piłkarze zostali ambasadorami firmy Kubuś

Kamil Grosicki, polski kadrowicz oraz napastnik angielskiego klubu Hull City, od marca 2017 roku wraz z kolegami z drużyny Kamilem Glikiem, Michałem Pazdanem oraz Bartoszem Kapustką stali się ambasadorami firmy Kubuś. Dzięki udziałowi sportowców, którzy zachęcają do zdrowego trybu życia przede wszystkim dzieci, młodzi fani chętniej sięgają po smakowe wody polskiego koncernu. Oprócz promowania wadowickiej spółki Kamil Glik, grający w barwach klubu AS Monaco, zachęca do kupna antyperspirantu Rexona Men. Piłkarz przekonuję odbiorcę o skuteczności produktu, który zapewnia ochronę nawet podczas dużego wysiłku fizycznego.

Przysłowiową wisienką na torcie jest Robert Lewandowski. Jego ciężka praca i zaangażowanie dostrzegalne są nie tylko w Polsce, ale także za granicą. Lewandowski jest „twarzą” wielu firm, w tym ojczystej firmy Vistula, będącej jedną z czołowych firm odzieżowych w naszym kraju. Według portalu internetowego Wirtualna Polska, w 2016 roku dochody firmy znacząco wzrosły. Nieoficjalnie można przypuszczać, że oprócz utworzenia nowych sklepów stacjonarnych zadziałał tutaj „efekt” jednego z najlepszych piłkarzy świata, pomimo faktu, że Robert Lewandowski kojarzony jest także z wieloma innymi firmami i produktami.

Ponadto, w obliczu pandemii COVID-19, marketing sportowy znalazł nowe ścieżki adaptacji do zmienionej rzeczywistości, gdzie interakcje kibiców przeniosły się do przestrzeni cyfrowej. Zwiększona rola mediów społecznościowych i platform streamingowych umożliwia firmom docieranie do kibiców w bardziej bezpośredni i angażujący sposób. Polscy piłkarze, aktywni na Instagramie czy Twitterze, mają teraz jeszcze większy wpływ na promocję produktów, poszerzając zasięg firm, z którymi współpracują.

Sportowcy jak Lewandowski czy Glik, poprzez swoje działania charytatywne i społeczne, dodatkowo wzmacniają pozytywne konotacje związane z markami, którym patronują. Dzięki temu firmy nie tylko korzystają z ich wizerunku do promowania produktów, ale także budują swoją reputację jako organizacje odpowiedzialne społecznie.

Na podstawie obserwacji i informacji zawartych w mediach, śmiało można użyć stwierdzenia, że działania marketingowe firm i przedsiębiorstw, które współpracują i korzystają z wizerunku gwiazd sportu, są skuteczne i efektywne. Reklamy ze sportowcami przyciągają uwagę, są rozpoznawalne i chętnie oglądane. Splendor, jaki wokół siebie roztaczają piłkarze, oddziałuje pozytywnie na tożsamość i aktywniejszą sprzedaż firm, dla których pracują podopieczni polskiego selekcjonera i inni. Dzięki takim osobom jak Robert Lewandowski czy Kamil Glik, polskie firmy są w stanie wypromować się na arenie międzynarodowej. Zatem, jeżeli istnieje taka możliwość, warto zainwestować w gwiazdę sportu.

Napisz komentarz

Napisz komentarz
Imię